przykłady ocen opisowych W klasie II

Wątki

 

[beware ... the werewolf]

Temat: dopuszczający PL>EN
4. wersja literkowa ma małe zastosowanie, bo u nas jest tylko jeden "fail" (podobnie jest na przykład z ocenami egzaminów Cambridge A,B,C - pozytywne, D,E - negatywne) Właśnie dlatego nie jest to podobne zastosowanie, bo na egzaminach Cambridge są dwa 'fail'. Jako ciekawostkę podam, że w Polsce obecnie przy rocznej ocenie ucznia klas początkowych szkoły podstawowej (1-3) również podaje się oceny literowe: A, B, C, D, E i może też F, ale nie jestem pewna. Prawdę mówiąc nie podoba mi się to i w ogóle to zamieszanie przy ocenie uczniów klas początkowych. Najpierw były oceny, potem miało ich nie być, jeno opisowe - a nauczyciele i tak stawiali jakieś tam zabawne pieczątki-oceny, to znów na koniec dają te literki. Lucy
Źródło: topranking.pl/1527/dopuszczajacy,pl,en.php



Temat: Lekcja religii
pozycja katechetow w szkolach jest w ogole dziwna. Maja identyczne prawa jak nauczeciele ale za to o wiele mniej obowiazkow. Zadziwia mnie np.fakt ,ze w mlodszych klasach wprowadzono ocene opisowa aby nie stresowac stopniami dzieci .Katecheci nadal stresuja uzywajac tradycyjnych ocen,ze nie wspomne o malo przyjemnej formie egazaminowania dzieci przed komunia. Katecheta traktowany jest w szkole przez mlodziez jako ktos gorszy od nauczyciela.Dobrym przykladem jest opisana wyzej lekcja. Dokladnie tak wlasnie wygladaja lekcje katechezy.Roznica jest jednak zasadnicza w zachowaniu katechetow. Oni nie okazuja swojej slabosci jakaniem sie czy zazenowaniem .Zazwyczaj w takich przypadkach...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,28,1035574,1035574,Lekcja_religii.html


Temat: Lekcja religii
komunia. Katec > heta > traktowany jest w szkole przez mlodziez jako ktos gorszy od nauczyciela.Dobrym > przykladem jest > opisana wyzej lekcja. Dokladnie tak wlasnie wygladaja lekcje katechezy.Roznica > jest...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,28,1035574,1035574,Lekcja_religii.html


Temat: Oceny opisowe w szkole z klasą
Bardzo się cieszę, że na początku edukacji istnieją oceny opisowe. To prawda, że dziecko otrzymuje na ogół tylko te pozytywne komentarze na temat swojej pracy, ale czy to źle? Obowiązkiem nauczyciela jest uczulić rodziców na to, jak czytać te oceny, by dowiedzieć się, jakie postępy czyni ich dziecko. Tak zrobiła nauczycielka mojego dziecka w I-szej klasie, wyjaśniając bardzo precyzyjnie kryteria oceny i ... i tak sobie doskonale radzą bez ocen, porównując na przykład liczbę znaczków-nagród otrzymanych od nauczyciela przez różnych uczniów.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,505,3007058,3007058,Oceny_opisowe_w_szkole_z_klasa.html


Temat: Metody nauczania w III klasie s.p. - pomocy :)))
w klasach I-III są oceny opisowe... ewentualnie słoneczka.... A może jest wśród nas metodyk ?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,16182,71328833,71328833,Metody_nauczania_w_III_klasie_s_p_pomocy_.html


Temat: Ocena "1" w pierwszj klasie szk. podst. ???
wszystkie opinie są ważne, warto z nauczycielem porozmawiać na zebraniu na przykład o skalowaniu ocen. U nas wychowawczyni sama pyta zawsze rodziców. W Iklasie mojego starszego syna system opisowy:<staraj się bardziej>, ... był obraz starań dziecka, natomiast dziecko wiedziało, że jest wysoko oceniona jego praca lub mogło być wyżej. Ponieważ mój syn był na samym szczycie, bardzo starał się mieć właśnie te oceny, widział jak koledzy z 3 lub 4 cieszą się kiedy otrzymaja wyższe stopnie, te które otrzymywał on. Teraz mój młodszy syn jest w I klasie. Niestety tutaj ta sama wychowawczyni pytała ... więc dla nas są opisy, dla nich oceny a w dzienniczkach obrazki. Jak dla mnie to naprawde prost formy nad treścia. Wystarczył nam w dzieciństwie system liczb do oceny, w klasach...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,46,34352127,34352127,Ocena_1_w_pierwszj_klasie_szk_podst_.html


Temat: Dzieci rocznik 2004 - a szkoła
fogito napisała: > Ja bym powalczyła w kuratorium. Nie jestem jeszcze w temacie klasy > pierwszej, ale brak ocen oznacza brak ocen. Tylko że to nie są oficjalne oceny! oficjalne oceny sa opisowe. Natomiast jakiś system oceniania nawet jest zalecany /także w nowej podstawie/- bo dzieci mają otrzymywać na bieżąco przekaz zwrotny od nauczyciela co robią dobrze a co źle. W praktyce bywa że jest nadużywany przez nauczycieli tak jak w powyższym przykładzie.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,46,105208595,105208595,Dzieci_rocznik_2004_a_szkola.html


Temat: Dzieci rocznik 2004 - a szkoła
mama303 napisała: > > > Tylko że to nie są oficjalne oceny! oficjalne oceny sa opisowe. No właśnie. Co to znaczy nieoficjanle oceny? Jak już nauczyciel nie umie się powstrzymać, to ... czym dziecko ma konkretnie popracować, bez stawiania ocen. To nie jest aż takie trudne na litość. W praktyce bywa że jest > nadużywany przez nauczycieli tak jak w powyższym przykładzie. Jak widać jest, a nie powinno tak być. I to leży w gestii rodziców, żeby nauczcyiel w klasach 1-3 trzymał się ocen opisowych i motywował dziecko do pracy a nie dołował. I...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,46,105208595,105208595,Dzieci_rocznik_2004_a_szkola.html


Temat: "nowa podstawa programowa" - I klasa :(
Bo to działa tak: dziecko jest otwarte na wiedzę, chce się uczyć, dostawać oceny, włożyć w naukę trochę pracy i żeby nauczyciel to zauważył. To jest naturalne w tym wieku. Dzieci ... chętnie uczących się, aktywnych i NAGRADZANYCH (oceny! a nie kwiatki i słoneczka, na koniec roku ocena opisowa...) do którego dzieci by dążyły. Już mój starszy syn w 2 klasie stwierdził że nie ma co się starać bo bycie prymusem mu nic nie daje... Proszę nie podawać mi przykładu Niemców i USA, szczególnie szkół państwowych. Chyba że w kontekscie absolwentów szkół polskich, którzy...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,46,97476420,97476420,_nowa_podstawa_programowa_I_klasa_.html


Temat: dlaczego dzieci w podstawówce się nie uczą?
> Moim zdaniem oceny, powinny wejść jak najszybciej do szkół. > A nowy twór jakim jest ocena opisowa powinien zniknąć jak > najszybciej. A ja w ogole nie rozumiem dlaczego jeden ... to jest ocena opisowa, tylko na jakiej podstawie nauczyciele dokonuja tego opisu. Trudno mi cos mowic na temat polskiej szkoly, wiec sie nie bede upierac, ze oceny opisowe w takiej formie jak istnieja w polskiej szkole sa dobre. Ja mieszkam za granica i w tutejszym systemie przez cala szkole podstawowa (do 8 klasy) dzieci dostaja oceny opisowe i ten system dziala. Prace wieksze, jak na przyklad jakies projekty, oceniane sa bardzo szczegolowo - taka ocena zawiera w sobie kilka kategorii (praca na temat, zawartosc merytoryczna, ortografia/gramatyka, prezentacja, czy praca zostala oddana na czas) i opis kryteriow oceny w kazdej z tych kategorii. No i to jest znacznie lepsze niz 4, 5 czy 6, bo informuje zarowno rodzica, jak i dziecko, co dziecko robi dobrze, a z czym ma problemy, a nie czy jest lepsze/gorsze niz Kasia, Basia czy Marysia. Tutejsze oceny opisowe nie sa wziete z powietrza, tylko opisuja jak osiagniecia i rozwoj dziecka maja...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,46,84160827,84160827,dlaczego_dzieci_w_podstawowce_sie_nie_ucza_.html


Temat: Zadręczyć nauczyciela
... Podam jeden przykład. W klasach I-III nie ma ocen podawanych cyfrą. Są oceny opisowe. I są uczniowie, którzy np. nie przynoszą na zajęcia plastyczne czy też techniczne materiałów wymaganych przez nauczyciela....
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,28,7803065,7803065,Zadreczyc_nauczyciela.html


Temat: Szkola waldorfska
... Każdy jęczy, że ocena opisowa jest taka straszna - bo oczywiście wymaga wnikliwej obserwacji dziecka i więcej pracy. Mam 2 młodszych dzieci w przedszkolu waldorfskim i ręczę, że to zmiana z...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,46,51364022,51364022,Szkola_waldorfska.html


Temat: wyrzucanie za drzwi - I klasa SP
ale i do ocen... Pała do dziennika czy nagana - to było coś. A dziś? Powiedz takiemu, to cię oleje i dalej robi swoje. Takie są fakty.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,46,87968146,87968146,wyrzucanie_za_drzwi_I_klasa_SP.html


Temat: dlaczego dzieci w podstawówce się nie uczą?
Jestem odmiennego zdania. Kiedyś, jeszcze w pierwszej czy drugiej klasie zapytałam syna, które z dzieci uczy się najlepiej a które najgorzej w klasie. Nie potrafił odpowiedzieć. Wiesz, tłumaczył, niektórzy kiepsko czytają ale dobrze liczą. Po wprowadzniu ocen, już po kilku miesiącach potrafił wymienić nazwiska najsłabszych uczniów. Oceny niestety różnicują dzieciaki. Raz przypięta łatka z opinią lepszego albo gorszego ciągnie się bardzo długo... Tak właściwie to do czego służą oceny (w sensie cyfrowym)? Czy potrzebne są dzieciom? Owszem mogą motywować do pracy ale w równym stopniu mogą do tej pracy zniechęcać. Bilans wypada na zero. Wolę zdecydowanie ocenę opisową. Jeżeli jest dobrze skonstruowana i nauczyciel rzetelnie i mądrze do niej podchodzi to można się o dziecku dowiedzieć o wiele więcej, niż gdy przynosi do domu ... Miałam przykład działań nauczycielki w klasach I-III, która realizowała minimum programu, a stawiała właśnie na kreatywność i rozbudzała chęci poznawcze dzieciaków. Nie było żadnych ocen, żadnych słoneczek, znaczków, buziek itp. (to też oceny). Dziś ta klasa (już VI) jest 2 klasą w szkole z średnią 4,7 (szkoła licząca 1000 uczniów) - choć przyznać muszę, że zapał do nauki mojego syna spadł znacząco...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,46,84160827,84160827,dlaczego_dzieci_w_podstawowce_sie_nie_ucza_.html


Temat: Stworzyłem taki mały serwis o mojej miejscowości -ocencie-
się założenie, że pojęcie cechy nie jest związane z klasą obiektów, lecz z pojedynczymi ich egzemplarzami. Przykładem jest definicja z pracy, której autorzy twierdzą, że pojęcie jakości wyrobu oznacza zbiór wartości ... konieczność oceny w grupie obiektów (substytucyjnych wyrobów), do której należy przedmiot oceny (d a ny obi e kt /wyr ób). Z punktu widzenia dalszych rozważań ważne jest podkreślenie takich atrybutów jakości,...
Źródło: topranking.pl/1462/stworzylem,taki,maly,serwis,o,mojej.php


Temat: Pomóżcie redagować pytania dla "Szkół z klasą"
Pomóżcie redagować pytania dla "Szkół z klasą" Prośba o pomoc w przygotowywaniu pytań do formularza sprawozdania z wykonania zadania. Każda szkoła, po zakończeniu zadania będzie sprawozdawać swoje działania w specjalnym "internetowym" ... tu o bardziej systematyczne badanie postępów w nauce pojedynczych uczniów, grup i całych klas. Lepszą orientację powinni zyskać zarówno nauczyciele, jak i uczniowie. Nauczyciele analizują wyniki prac klasowych, domowych, egzaminu gimnazjalnego, testu kompetencji itp. Dokonują zestawień, np. analizując zmiany w czasie wyników uczniów i całych klas (wykresy osiągnięć ucznia/klasy); różnice średnich wyników między klasami; porównania średnich ocen tych samych uczniów/klas z różnych przedmiotów itp. Prezentują te porównania innym nauczycielom oraz samym uczniom. Rada pedagogiczna wyciąga z tej analizy wnioski dotyczące m.in. stylu oceniania i skuteczności pracy poszczególnych pedagogów, motywacji uczniów/klas itd. i zamienia te wnioski w rekomendacje dotyczące pracy nauczycieli. Ciekawą formą rejestrowania postępów ucznia mogą być indeksy uczniowskie zawierające oceny wraz ze wskazówkami nauczycieli i oceną opisową. Robocza lista pytań do zadania 1C: ... są na kilku poziomach. Na przykład każdy nauczyciel analizuje postępy wszystkich swoich uczniów od początku ich kariery w szkole - analizuje się wyniki sprawdzianów przeprowadzanych dla wszystkich klas na danym poziomie z wybranych umiejętności; analizuje się również przyrosty wybranych umiejętności w ciągu roku lub kilku lat dla poszczególnych uczniów, grup uczniów i klas. 6. W jaki sposób zbieramy, dokumentujemy i analizujemy wyniki uczniów na jednym poziomie na przykład w klasach pierwszych, drugich lub trzecich? Proszę podać trzy przykłady. (trzy pola – trzeba wypełnić wszystkie) 7. W jaki sposób śledzimy postępy poszczególnych uczniów i klas w zakresie wybranych umiejętności w ciągu semestru, roku lub kilku lat? Proszę podać trzy przykłady. (trzy pola – trzeba wypełnić wszystkie) 8. W jaki sposób zbieramy, dokumentujemy i analizujemy indywidualne postępy każdego ucznia w ciągu jego kariery w naszej szkole? Proszę podać trzy przykłady. (trzy pola – trzeba wypełnić wszystkie) 9. W jaki sposób wykorzystujemy wyniki analiz w poszczególnych grupach problemów, którymi postanowiliśmy się zająć? Uwaga: Oczekujemy zapisu państwa refleksji, podsumowania dyskusji i wniosków z dotychczasowej pracy, a nie obszernych referatów. 10. Jak zapoznajemy uczniów z wynikami analizy? Proszę podać trzy przykłady. ... imieniu zespołu merytorycznego „Szkoły z klasą”)
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,505,2459669,2459669,Pomozcie_redagowac_pytania_dla_Szkol_z_klasa_.html


Temat: Jakie buty do szkoly?
bo jest to szalenie wazne w rozwoju dziecka. Poza tym, chyba do 3 klasy wlacznie sa oceny opisowe jesli sie nie myle, wiec raczej 'dwoi' sie nie dostanie za brzydkie pisanie....
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,22057,98892869,98892869,Jakie_buty_do_szkoly_.html


Temat: Świadectwo - czerwony pasek
To jest chore, aby tak młode dzieci poddawać stresowi. Ciężar nauczania dziecka przeszedł ze szkoły na dom. Korepetycje, dodatkowe lekcje, a szkoła ma to w d.... Wyścig, wyścig, wyścig............ >Najnowszy przykład ... prymusem ) >No i na koniec najlepsza metoda to była zawsze metoda kija i marchewki.Kija już > nie ma bo juz dzieciom ponoć dwóje nie grożą tylko oceny opisowe, a jak widać > marchewki w tym roku też chciano je pozbawić. Ocena opisowa jest tylko do 3 klasy, ale nauczyciela i tak stawiają swoje stopnie tyle, że na końcu opisują raz lepiej,...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,67,2082566,2082566,Swiadectwo_czerwony_pasek.html


Temat: dzieci i stres w szkole...
bo ja o ucznia wtedy walczyc muszę, bo inaczej to konkurencja skosi mnie. > Jak sobie wyobrazasz np nauke 25 dzieci, w jednej > klasie na 25 roznych poziomach zaawansowania. Nie ma żadnych klas. Zapomnij o czymś takim co się nazywa klasa. Jest 500 dzieci i po 4-10 poziomów zaawansowania z każdego przedmiotu. Każde dziecko zapisuje się na któryś poziom z danego ... bedzie mial na swiedectwie: matematyka: 2 (oznacza to poziom).. > a inny: matematyka 5 (oznacza poziom ktory opanowal).... > na to samo wychodzi. Ocena w takim systemie byłaby punktowo - opisowa. ... oznacza np. tylko 4 semestry nauki, a nie np. 12. Mniej stresu i mniej zmarnowanego wysiłku. Ja na przykład ucząc się w takim systemie zaliczałbym informatykę, ZPT, matematykę, fizykę na najwyższych...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,575,56592606,56592606,dzieci_i_stres_w_szkole_.html


Temat: Akcja "Szkoła z klasą" :-)
nie na informowanie, jest czytelna dla wszystkich, łącznie z najmniej inteligentnymi uczniami. W świetle obowiązujących przepisów używanie takich ocen w klasach 1-3 jest nielegalne na żadnym etapie - także na etapie ... oznaczać na przykład konkretną literę czy połączenie literowe, opisywało dokładnie rodzaj zaobserwowanego tematu do pracy. Były też sygnały o zaobserwowanych zdolnościach lub predyspozycjach. Z taką comiesieczną oceną mogliśmy być spokojni, że niczego nie przegapimy (choć przy pierwszym dziecku oczywiście dmuchaliśmy na zimne). To naprawdę miało sens. Gdybyśmy podobną (nie bardzo wyobrażam sobie jak mogłaby być podobna!) ocenę opisową otrzymywali raz na rok ... muszę coś uczciwe wyjaśnić. Szkoła mojego syna nie była do końca normalna. Była to szkoła integracyjna. Klasa liczyła kilkanaście osób z czego cztery z pewnymi wadami (nie tylko fizycznymi), reszta z konkursu, ponad przeciętną. W klasie, oprócz początkówki, był nauczyciel specjalny. Zastosowany sposób oceniania był jedynym racjonalnym w tych warunkach. W prowadzono go w oparciu o wzorce zagraniczne (zrozumiane, a nie pobieżnie zmałpowane!). Między innymi nauczyciele jeździli obserwować jak to pracuje do Hamburga. Czy taki system ma szanse zadziałać w normalnej klasie, gdzie jest prawie trzydziestka dzieci, zróżnicowanych pod względem przygotowania i dojrzałosci emocjonalnej? Nie wiem, ale nie przyjmuję dekretującego obwieszczenia, że na pewno nie. Są kraje gdzie to działa w ramach podobnego pensum. Klasy także nie są drastycznie mniej liczne. Może po prostu ... da (raczej pogłębi zwątpienie). Byłoby pieknie, gdyby nauczyciel dotarł do każdego dziecka z właściwą pomocą. Ale czy jest to realne w licznej klasie? Może w takiej sytuacji trzeba się zadowolić tym,...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,505,1925696,1925696,Akcja_Szkola_z_klasa_.html


Temat: dlaczego dzieci w podstawówce się nie uczą?
evee1 polski system opisowy (oczywiście nie we wszystkich szkolach) nie dziala, jest nie adekwatny do dzieci. evee1 napisała: > A moze to nie chodzi o to, ze to jest ocena opisowa, tylko na jakiej podstawie > nauczyciele dokonuja tego opisu. Dokładnie jest tak jak piszesz. > Trudno mi cos mowic na temat polskiej szkoly, > wiec sie nie bede upierac, ze oceny opisowe w takiej formie jak istnieja w > polskiej szkole sa dobre. Są złe i jezeli się nic nie zmieni, to są krzywdzące dla wielu dzieci i nie tylko chodzi mi ... tutejszym systemie przez cala szkole podstawowa (do > 8 > klasy) dzieci dostaja oceny opisowe i ten system dziala. Prace wieksze, jak na > przyklad jakies projekty, oceniane sa bardzo szczegolowo - taka ocena zawiera w > sobie kilka kategorii (praca na temat, zawartosc merytoryczna, > ortografia/gramatyka, prezentacja, czy praca zostala oddana na czas) i opis > kryteriow oceny w kazdej z ... bardziej ambitne zadania. W Polsce nie dokońca szkoła blokuje rozwój tych dzieci. Ustawa zabrania nauczycielowi wychodzić poza ramy nauczania w danej klasie. Jedyną furtką jaka umożliwia dawanie bardziej ambitnych zadań jest orzeczenie z poradni na indywidualny tok lub program nauczania w szkole. Wtedy dopiero nauczyciel może wprowadzić dziecku, jak piszesz bardziej ambitne zadania i promować je do klas wyższych. Bez tego nikt ... potrzeby dzieci. W klasach sa dzieci z różnym poziomem wiedzy i tu jest nastepny problem. Nie mozna wprowadzac podreczników o wyższym poziomie wiedzy dla uczni mniej zdolnych, to ich frustruje i...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,46,84160827,84160827,dlaczego_dzieci_w_podstawowce_sie_nie_ucza_.html



Designed by Finerdesign.com